Julgodis!

Har spenderat kvällen till att baka lite. Gjorde lite supermumsiga cornflakeskakor och sedan doppade jag lite saltade chips i smält choklad. Supergott! Älskar godisen Smash, så försökte härma med crispigt, salt och chokladigt. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men ändå gott.
Det mest ultimata måste ju vara att lyssna på julmusik samtidigt som snön yr omkring utanför. Man får verklogen in julkänslan då!
 
Recept på de supersmaskiga cornflakeskakorna:
100g smör
1 dl ljus sirap
3/4 dl strösocker
3 msk kakao
1 tsk vaniljsocker
4 dl cornflakes (jag tog hälften branflakes, en lite nyttigare variant)
 
1. Smält smöret. Häll i sirap, socker och kakao. Koka upp tills det blir lite tjockare.
2. Blanda i vaniljsockret, ta bort från plattan och blanda i cornflakesen försiktigt.
3. Klutta ut i mellanstora formar, ställ in i kylen tills de stelnar och ät!
 
 
 
 
 
 
 


Åh de är ju så jäkla goda!!

Svar: Verkligen!! Älskar dem!
Julia

2013-12-07 | 12:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback